Osoby projektujące rowery sportowe mają czasem dość niestandardowe pomysły układu kierownicy, który w teorii jest całkiem dobry, aczkolwiek w praktyce okazuje się być bardzo niewygodny. Rowery nie mające przedłużenia kierownicy są szczególnie często krytykowane za bardzo niekomfortowo umieszczoną kierownicę w stosunku do wysokości siodła.
Mostek do regulacji położenia kierownicy
Mostki, czyli przedłużenie kierownicy rowerowej, mogące nie tylko podwyższać ale również i zmieniać pozycję samej kierownicy względem rowerzysty są uważane za najbardziej optymalny sposób na zminimalizowanie problemów z niekomfortowo ulokowanymi kierownicami rowerowymi. Odpowiedni mostek do kierownicy roweru może w znacznym stopniu zmienić pozycję w jakiej przebywa rowerzysta w trakcie jazdy, a tym samym pomóc zapobiegać kontuzjom i niewygodzie, zwłaszcza podczas długiej i intensywnej jazdy. Takie akcesorium może być bardzo prostym przedłużeniem, montowanym na widelcu rowerowym, ale również także bardzo skomplikowanym statywem, pozwalającym rowerzystom na prawie dowolne regulowanie wysokości i położenia kierownicy. Montaż mostków jest zaskakująco łatwy i może być wykonany w kilka minut. Regulacja, natomiast, pochłaniać może dużo czasu, choć dokładne ułożenie kierownicy jest warte kilkunastu minut ustawiania mostka.
Najbardziej zaawansowane mostki, przeznaczone dla zawodowych sportowców i uczestników konkurencji offroadowych, mają wiele rozwiązań technicznych, niespotykanych w normalnych wersjach dla rowerzystów rekreacyjnych. Mogą mieć bowiem amortyzację, działającą niezależnie od amortyzatorów już obecnych w rowerze, blokady położenia, oraz wiele innych dodatków, które przydają się podczas bardzo specyficznych warunków na drodze, lub też w konkretnej sytuacji.