Przed przejściem do wyjaśnienia naprawy danego podzespołu warto zaznajomić się z tym czym właściwie jest część o której mowa. Tego typu filtr montowany jest w każdym nowoczesnym samochodzie wychodzącym z zakładu produkcyjnego, jego zadaniem jest właściwe filtracja spalin i ograniczanie wydobywania się szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery.
Regeneracja filtra cząsteczek stałych jest potrzebna?
Zdecydowanie można zgodzić się z tym, że tego typu urządzenie także wymaga właściwego serwisowania, w innym przypadku wymagany będzie zakup nowego urządzenia. Regeneracja filtra cząstek stałych jest jednym z kilku sposobów w jaki można poradzić sobie z problematycznym zapychaniem się DPFa. Należy zapamiętać, że nie w każdym przypadku awaria musi zakończyć się bardzo kosztowną naprawą opiewającą o tysiące złotych. W niektórych sytuacjach wystarczy wyłącznie przeprowadzić właściwą diagnozę oraz skierować podzespół do warsztatu zajmującego się profesjonalną regeneracją tego typu filtrów. W przypadku gdy zauważy się, że końcówka wydechu zaczyna zbierać większe zabrudzenia spowodowane może być to uszkodzonym filtrem przez którego w niewłaściwy sposób przepływają cząsteczki stałe. Usługa czyszczenia i regeneracji tego podzespołu to koszt znacznie mniejszy niż wymiana komponentu na nowy. Zabieg, o którym mowa polega na chemicznym usunięciu sadzy z wnętrza filtru, czasami poszerzany jest o wymianę wkładu ceramicznego znajdującego się wewnątrz podzespołu. Należy na to zwracać uwagę, ponieważ rozszerzone czyszczenie może wiązać się ze zdecydowanie wyższymi kosztami.
Jak widać powyżej — nie w każdym przypadku nowe znaczy lepsze. Oczywiście, nowa część z pewnością posłuży zdecydowanie dłużej od tej, która przeszła profesjonalną regenerację. Niestety wiele osób nie jest w stanie pozwolić sobie finansowo na całkowitą wymianę takiego filtra i decyduje się na jego usunięcie. Ma to bardzo zły wpływ na środowisko, warto więc skontaktować się z warsztatem zajmującym się usługą czyszczenia PDFa.