Organizacja konferencji w Hotelu jest w dzisiejszych czasach bardzo popularna.
Wybór hotelu jest jedną z kluczowych kwestii koniecznych do rozstrzygnięcia przy organizowaniu konferencji. Powinien on być przede wszystkim położony w dogodnym dla wszystkich uczestników spotkania miejscu – dotarcie do niego, zarówno własnym samochodem, jak i komunikacją publiczną, nie powinno nastręczać gościom żadnych problemów. Ewentualnie można pomyśleć o zorganizowaniu przejazdu autokarami dla wszystkich chętnych.
Kolejna kwestia, to zadbani o odpowiedni standard hotelu. Musi on spełniać oczekiwania nawet najbardziej wymagających gości. Ważne jest również wyżywienie, które powinno być na najwyższym poziomie, z uwzględnieniem potrzeb wegetariańskich gości.
Niezwykle ważne jest odpowiednie wyposażenie sali, w której będą odbywały się obrady. Nie tylko powinna ona być wyposażona w wygodne, komfortowe fotele, ale niezbędne jest również, aby posiadała klimatyzację i bardzo dobry system nagłośnienia. Istotne jest również, aby znajdowały się w niej wszystkie akcesoria niezbędne dla prelegentów – laptop, rzutnik, wskaźnik, mikrofon i tym podobne. Konferencje to wydarzenia, do których organizacji należy przyłożyć najwyższą uwagę.
Z kolei wydarzenia znane jako imprezy integracyjne rządzą się trochę innymi prawami. Hotel będący celem wyjazdu integracyjnego również powinien oczywiście posiadać odpowiedni standard, ale nacisk powinien zostać położony na trochę inne kwestie niż w przypadku konferencji. Ważne jest, aby hotel potrafił zapewnić uczestnikom wyjazdu integracyjnego odpowiednią rozrywkę.
Może to być dyskoteka, rozrywki na świeżym powietrzu (na przykład ognisko z pieczeniem kiełbasek latem, a kulig zimą). Łatwiej jest, gdy hotel posiada spa – wówczas nie potrzeba najczęściej organizować poza tym dodatkowych rozrywek. Basen, sauna, zabiegi kosmetyczne w zupełności wystarczą.